Register information

Register number 302016201471 (Trade mark registered, Query started Jul 23, 2025)

Please note: This English version is a non-binding translation of the German register excerpt. Only the German version of the register excerpt is legally binding.

Master data
INIDCriterionFieldContent
 Data fileDBDE
111Register numberRN302016201471
210File numberAKZ3020162014710
540Reproduction of the markMDLesen für Bier
550Type of markMFWord mark
551Kind of markMKIndividual mark
220Application dateATJan 16, 2016
151Date of entry into the registerETMar 21, 2016
730ProprietorINHFassnacht, Lucas, 91054 Erlangen, DE
750Address for serviceZANHerrn Lucas Fassnacht 2. OG, Bismarckstr. 25, 91054 Erlangen
 Version of the Nice classification NCL10
511Class(es)KL41, 35, 42
 Status of fileASTTrade mark registered
180Date of expiry of term of protectionVEDJan 31, 2026 Fees for trade mark rights
450Date of publication of the registrationVTApr 22, 2016
 Start of opposition periodBWTApr 22, 2016
 End of opposition periodEWTJul 22, 2016
510Goods/servicesWDVClass(es) 35:
Online-Werbung; Werbung; Werbung und Marketing; Werbung und Reklame; Werbung und Öffentlichkeitsarbeit; Werbung über das Internet; Werbung, einschließlich Online-Werbung über ein Computernetz
Class(es) 41:
Buchung von darstellenden Künstlern für Veranstaltungen [Dienstleistungen eines Veranstalters]; Darbietung von Live-Unterhaltung; Durchführung von Live-Veranstaltungen zu Unterhaltungszwecken; Interaktive Unterhaltung; Live-Darbietungen zur Unterhaltung; Live-Unterhaltung; Organisation von Shows [Unterhaltung]; Organisation von Shows zu Unterhaltungszwecken; Organisation von Unterhaltung; Organisation von Unterhaltungs- und kulturellen Veranstaltungen; Organisation von Unterhaltungsshows; Organisation von Unterhaltungsveranstaltungen; Organisieren von kulturellen und künstlerischen Veranstaltungen
Class(es) 42:
Design von Druckerzeugnissen; Design von Grafiken und Geschäftsfarben für die Corporate Identity; Design von Homepages; Design von Homepages und Websites; Design von Webseiten; Set-Design für Theaterbühnen
 Date of the first transfer into DPMAregisterEREGTJan 22, 2016
 Date of the (most recent) update in DPMAregisterREGTNov 19, 2019
(Show all update days)(Hide all update days)
  • Jan 22, 2016
    • Date of the first transfer into DPMAregister
Procedural data
No.Kind of procedureLegal statusDate of legal/procedural statusPublication dateAlle Details anzeigen
1 Application procedure Trade mark registered Mar 21, 2016 Apr 22, 2016 Details anzeigen
2 Opposition proceedings Trade mark registered without opposition Aug 22, 2016 Sep 23, 2016 Details anzeigen
View procedures Application procedure (No.: 1)
INIDCriterionFieldContent Close details
 Kind of procedureVARTApplication procedure
 Legal statusVSTTrade mark registered
 Date of legal/procedural statusVSTTMar 21, 2016
 Trade mark journalHN/PJ16/2016
 Published in partHT1aaa
210File numberAKZ3020162014710
540Reproduction of the markMDLesen für Bier
550Type of markMFWord mark
551Kind of markMKIndividual mark
220Application dateATJan 16, 2016
151Date of entry into the registerETMar 21, 2016
 Publication dateVTApr 22, 2016
730ApplicantANMFassnacht, Lucas, 91054 Erlangen, DE
750Address for serviceZANHerrn Lucas Fassnacht 2. OG, Bismarckstr. 25, 91054 Erlangen
 Version of the Nice classification NCL10
511Class(es)KL41, 35, 42
510Goods/servicesWDVClass(es) 35:
Online-Werbung; Werbung; Werbung und Marketing; Werbung und Reklame; Werbung und Öffentlichkeitsarbeit; Werbung über das Internet; Werbung, einschließlich Online-Werbung über ein Computernetz
Class(es) 41:
Buchung von darstellenden Künstlern für Veranstaltungen [Dienstleistungen eines Veranstalters]; Darbietung von Live-Unterhaltung; Durchführung von Live-Veranstaltungen zu Unterhaltungszwecken; Interaktive Unterhaltung; Live-Darbietungen zur Unterhaltung; Live-Unterhaltung; Organisation von Shows [Unterhaltung]; Organisation von Shows zu Unterhaltungszwecken; Organisation von Unterhaltung; Organisation von Unterhaltungs- und kulturellen Veranstaltungen; Organisation von Unterhaltungsshows; Organisation von Unterhaltungsveranstaltungen; Organisieren von kulturellen und künstlerischen Veranstaltungen
Class(es) 42:
Design von Druckerzeugnissen; Design von Grafiken und Geschäftsfarben für die Corporate Identity; Design von Homepages; Design von Homepages und Websites; Design von Webseiten; Set-Design für Theaterbühnen
View procedures Opposition proceedings (No.: 2)
INIDCriterionFieldContent Close details
 Kind of procedureVARTOpposition proceedings
 Legal statusVSTTrade mark registered without opposition
 Date of legal/procedural statusVSTTAug 22, 2016
 Trade mark journalHN/PJ38/2016
 Published in partHT2a
 Text of publication Widerspruchsfrist abgelaufen, ohne dass Widerspruch erhoben wurde
 Publication dateVTSep 23, 2016